בגובה 4800 מ"ר: מכשיר הניווט של חב"ד הציל חיי מטיילות

נמשיך לצייד את המטיילים בציוד תקשורת ובעוד אביזרים מצילי חיים בטרקים, לדוגמא מהאירוע הזה, ללא שימוש במכשיר לא ניתן היה להזעיק עזרה בשעות קריטיות באזור חסר תקשורת
ישראל פריי No Comments on בגובה 4800 מ"ר: מכשיר הניווט של חב"ד הציל חיי מטיילות

שתי ישראליות ששהו בטרק בגובה 4800 מטרים בהרי נפאל לקו בהיפותרמיה , לאחר שנקלעו לגל קור חזק, כשהמקום בו שהו לא היה מוסק • מכשיר ניווט לוויני שבית חב"ד המקומי צייד אותן בו, הביא לאיתור מקומן ולשליחת מסוק שהציל את חייהן

נמשיך לצייד את המטיילים בציוד תקשורת ובעוד אביזרים מצילי חיים בטרקים, לדוגמא מהאירוע הזה, ללא שימוש במכשיר לא ניתן היה להזעיק עזרה בשעות קריטיות באזור חסר תקשורת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השעה 6 בבוקר (שעון מקומי). בבית חב״ד בקטמנדו בירת נפאל התקבל אות מצוקה sos ממכשיר משואת איתור לווינית. השלוח המקומי שמיהר לבדוק את פשר אות המצוקה, הצליח לפעול במהירות, ולהביא להצלתן של שתי צעירות ישראליות שהיו על סף אסון.

בבדיקה מהירה שעשה השליח הרב חזקי ליפשיץ, התברר כי מדובר באירוע של היפותרמיה כאשר 2 בנות ישראליות היו זקוקות לטיפול רפואי בעקבות תקלה בחימום בגאסט האוס שבו היו במהלך טרק בהאראונד אנפורנה בגובה 4800 מטרים. משפחת ליפשיץ הזעיקה באופן מיידי מסוק שפינה את הבנות בהכרה ובמצב יציב לביה״ח בסאקון הוספיטל בקטנמדו.

מסתמן כי כנראה לפנות בוקר היה גל חזק של קור ובמקום שבו היו לא חיממו את האח כדי לחסוך בעצים וכתוצאה החלו לאבד את החום של הגוף דבר שהביא אותן לסבול מהיפותרמיה קשה. למזלן של הבנות במקום הייתה קבוצה גדולה של ישראלים בהם כמה בעלי רקע רפואי והם מיד החלו להגיש להן סיוע ראשוני עד להגעת המסוק. כעת בביה״ח מצבן השתפר והן שוחחו עם משפחתם בארץ כאשר הוא מוגדר טוב.

ממשרד החוץ נמסר: ״שתי הצעירות נמצאות בבית החולים לאחר החילוץ. הקונסול הישראלי יבקר אותן בבית החולים במהלך היום. באותו הזמן ובאותו אזור, מסוק נוסף נשלח ל-2 בנות ישראליות שסבלו ממחלת גבהים והם פונו לקטמנדו. מצבם טוב".

בבית חב״ד הקימו מיזם טכנולוגי מרשים, שמטרתו לאפשר קשר מיידי בין המטיילים באזורים המועדים לבינם, ע"מ שיוכלו לעזור בעת הצורך. הם גם פונים כל העת למטיילים הישראלים בבקשה שיקחו את המכשיר הלוויני מבית חב״ד "כי זה עלול להציל את חייכם".

בעקבות המקרה, אומרים אנשי הבית: "נמשיך לצייד את המטיילים בציוד תקשורת ובעוד אביזרים מצילי חיים בטרקים, לדוגמא מהאירוע הזה, ללא שימוש במכשיר לא ניתן היה להזעיק עזרה בשעות קריטיות באזור חסר תקשורת".



0 תגובות